JS NewsPlus - шаблон joomla Продвижение
Τελευταία Νέα

Μικρές διατροφικές συμβουλές για ξέγνοιαστα Χριστούγεννα

Οι γιορτές είναι προ των πυλών και όλοι ανυπομονούν να δοκιμάσουν τα γιορτινά εδέσματα.

Βέβαια με την κατανάλωση όλων αυτών των φαγητών υπάρχει μια ανησυχία για την αύξηση του βάρους τους. Όμως με λίγη προσοχή μπορούν όλοι να περάσουν τις γιορτές όμορφα χωρίς άγχος και πίεση για το αν θα πάρουν κιλά!

Καταρχήν, καλό θα είναι γενικά να διατηρήσει το άτομο ένα σταθερό διατροφικό πλάνο τρώγοντας 5 γεύματα την ημέρα(3 κύρια και 2 ενδιάμεσα) χωρίς να παραλείψει κανένα! Καλό θα είναι να μην ξεχνά κανείς τα γαλακτοκομικά και τα φρούτα που αποτελούν άριστη επιλογή για πρωινό ή ενδιάμεσο γεύμα σε συνδυασμό με τα δημητριακά και τα άλλα αμυλούχα.

Σε περίπτωση που υπάρξει υπερκατανάλωση τροφής κάποια ημέρα καλό θα είναι το άτομο την επόμενη να διατηρήσει την σειρά των γευμάτων του αλλά και να κάνει κάποια μικρή δραστηριότητα για να κάψει κάποιες θερμίδες! Δεν χρειάζεται η δραστηριότητα αυτή να είναι καθαρά αθλητικού περιεχομένου, αλλά μπορεί να περιλαμβάνει μικρές αλλαγές στην καθημερινότητα του. Λόγου χάρη, μια μεγάλη βόλτα στην αγορά με τα πόδια, ανεβοκατέβασμα της σκάλας, να αφήσει κάποιος το αυτοκίνητο του στο σπίτι ή πιο μακριά για να περπατήσει περισσότερο.

Μια άλλη ‘’διατροφική ατασθαλία’’ εντοπίζεται στην κατανάλωση αλκοόλ, η οποία είναι άφθονη αυτές τις μέρες. Οι διατροφικές οδηγίες αναφέρουν ότι οι άνδρες μπορούν να καταναλώσουν μέχρι 2 ποτά ημερησίως και οι γυναίκες 1 ποτό υπό την προϋπόθεση να καταναλώνουν συχνά αλκοόλ.

Όσον αφορά το γιορτινό τραπέζι, μπορεί το άτομο να φάει άφοβα τα εδέσματα προσέχοντας όμως να μην καταναλώσει τρόφιμα της ίδιας διατροφικής ομάδας όπως πχ. ρύζι και πατάτες. Αντίθετα θα πρέπει να υπάρχει μια ποικιλία στο πιάτο όπως σαλάτα, πρωτεΐνη και κάποια αμυλούχα πηγή!

Την τιμητική τους έχουν και τα παραδοσιακά γλυκά τα μελομακάρονα, οι κουραμπιέδες και οι δίπλες. Μπορεί να έχουν αρκετό θερμιδικό περιεχόμενο αλλά προσφέρουν και κάποια άριστα διατροφικά στοιχεία όπως τα ω3 λιπαρά οξέα από το καρύδι και τα αντιοξειδωτικά στοιχεία που έχει το μέλι. Συγκρίνοντας τα τρία αυτά γλυκά το πιο υγιεινό είναι το μελομακάρονο καθώς η παρασκευή του δεν απαιτεί τηγάνισμα και αποδίδει περίπου 180 θερμίδες και 9,5 γρ λίπους της τάξεως των 50 γραμμαρίων (www.onmed.gr).

Σε αντίθεση με ένα κουραμπιέ του ίδιου μεγέθους που περιέχει 230 θερμίδες και 13,5 γρ λίπους περίπου και τις δίπλες που έχουν τις χαμηλότερες σε θερμίδες (μία δίπλα 30 γραμμαρίων μας δίνει περίπου 95 θερμίδες και 4,5 γρ λίπους).Εάν μάλιστα τηγανιστούν σε ελαιόλαδο, μάς δίνουν και ωφέλιμα μονοακόρεστα λιπαρά και αντιοξειδωτικές βιταμίνες του ελαιολάδου, ενώ περιέχουν και αυτές λίγη ποσότητα καρυδιών (www.onmed.gr). Εν κατακλείδι μπορούν όλοι να απολαύσουν και να χαρούν τις γιορτινές μέρες χωρίς ενοχές και άγχος δίνοντας μόνο μια μικρή προσοχή στις διατροφικές τους επιλογές και γενικότερα στις συνήθειες τους! Το μόνο που χρειάζεται είναι καλή διάθεση και τα αγαπημένα σας πρόσωπα κοντά!

Καλές γιορτές σε όλους!

Άννα -Βιολέτα Καραγκούνη διαιτολόγος-διατροφολόγος