JS NewsPlus - шаблон joomla Продвижение
Τελευταία Νέα

Πατρών - Κορίνθου: Τι ακριβώς παραδίδει η ΟΛΥΜΠΙΑ - Αγώνας σε μήκος 60 χλμ

Μάχη τουλάχιστον σε 26 διαφορετικά σημεία, όπου σήμερα εκτελούνται παράλληλες εργασίες, δίνουν τα συνεργεία της Ολυμπίας Οδού προκειμένου να γίνει πράξη η υπόσχεση του υπουργού Υποδομών για «λειτουργική Ολυμπία Οδό» μέχρι τη Μεγάλη Πέμπτη 14 Απριλίου.

Στα τέλη Μαρτίου, από τα 120 χλμ. του νέου αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου-Πατρών, πρόκειται να δοθεί ολοκληρωμένο στην κυκλοφορία το υπολειπόμενο τμήμα Κιάτο - Ξυλόκαστρο, σε μήκος 6 χλμ. περίπου, συμπληρώνοντας το πρώτο και μόνο τμήμα του έχει παραδοθεί ολόκληρο μέχρι σήμερα, το Κόρινθος - Κιάτο.

ΤΟ ΔΙΠΛΟ ΔΙΑΚΥΒΕΥΜΑ

Το διακύβευμα είναι διπλό και μεγάλο:

>Πρώτα απ’ όλα οικονομικό για τη χώρα: Η Ελλάδα έχει δεσμευθεί για την παράδοση της Ολυμπίας μέσα στο α' τρίμηνο του 2017 και -σε περίπτωση που αθετήσει τη συμφωνία- θα επικρέμεται ένα τσουχτερό 4 δισ. ευρώ το οποίο κινδυνεύει να τινάξει στον αέρα όλο το «οικοσύστημα» των εκτελούμενων σήμερα υποδομών στην Ελλάδα!

>Δεύτερο είναι το πολιτικό: Ο Πρωθυπουργός, με βάση τις διαβεβαιώσεις του υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, έχει ήδη δεσμευθεί για την Ολυμπία και Ιόνια Οδό να είναι έτοιμες αυτή την άνοιξη.

Ο Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ

«Ναι, θα είναι ολόκληρος ο δρόμος, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, εκτός από τρία ή τέσσερα σημεία, που ήταν εντοπισμένα όπου είχαμε αρχαιολογικές εργασίες ή έργα του σιδηρόδρομου που δεν έχουν ολοκληρωθεί. Θα είναι και αυτά τα τρία σημεία έτοιμα μέσα στον Ιούνιο-Ιούλιο, όπως έχουμε δώσει στο χρονοδιάγραμμα» δεσμεύθηκε προχθές ο κ. Σπίρτζης, απαντώντας σε ερώτηση του Αχαιού κοινοβουλευτικού της Συμπαράταξης Θ. Παπαθεοδώρου.

Τι ακριβώς ισχύει; Από όσο μπορέσαμε να εξετάσουμε- προβλέψεις ακριβείς σε ένα υπό εξέλιξη έργο δεν είναι εύκολες- η εικόνα είναι η ακόλουθη:

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ

Αυτή την περίοδο, τα συνεργεία εργάζονται εντατικά σε πέντε από τα επτά τμήματα του Αυτοκινητόδρομου (Ξυλόκαστρο - Δερβένι - Πλάτανος - Αίγιο - Παναγοπουλα - Ρίο, έξοδος προς Περιμετρική Παράκαμψη Πάτρας). Στόχος του υπουργείου είναι να δοθούν άμεσα 40-50 χλμ. δρόμου μέχρι την Πάτρα και τα έργα στα υπόλοιπα τμήματα να έχουν κλείσει «το αργότερο μέσα στο καλοκαίρι».

Θα απομένει, όπως έχουμε γράψει, μέχρι το τέλος του 2017, ο κόμβος του Ρίου. Ο κόμβος, είναι ένα τμήμα μόλις 500 μέτρων όπου όμως κατασκευάζονται τα δύσκολα ανισόπεδα τμήματα που θα συνδέσουν την Κορίνθου-Πατρών, με τη Γέφυρα του Ρίου.

ΤΑ… ΣΙΓΟΥΡΑ ΣΤΗΝ ΑΧΑΪΑ

Στην κυκλοφορία, μέσα στα όρια του Νομού Αχαΐας, θα παραδοθούν το αργότερο μέχρι τη Μ. Πέμπτη 14 Απριλίου δύο μεγάλα έργα, που αποτελούν όμως μέρη των ανολοκλήρωτων τμημάτων του έργου:

>Στην Παναγοπούλα η διπλή σήραγγα μήκους 8 χιλιομέτρων, η μεγαλύτερη στο συγκεκριμένο έργο και τη Νότιο Ελλάδα (μέρος δύο τμημάτων Αίγιο - Παναγοπούλα - Ρίο).

>Η σήραγγα που εξυπηρετεί το ρεύμα προς Αθήνα, στα Μαύρα Λιθάρια, στα όρια των Νομών Αχαΐας και Κορινθίας (μέρος του τμήματος του έργου Δερβένι Κορινθίας - Πλάτανος Αιγίου).

>Αυτή την περίοδο ολοκληρώνεται και ο κόμβος στην Πούντα που θα συνδέει την Κορίνθου-Πατρών με τα Καλάβρυτα.

Δύο μεγάλοι κλάδοι του διπλού αυτοκινητοδρόμου στην Αχαΐα που ετοιμάζονται άμεσα, είναι το τμήμα Τράπεζα - Τέμενη (Αίγιο) και Ροδινή - Πλατάνι (Πάτρα) όπου όμως στο ύψος των Αραχωβιτίκων υπάρχει εμπλοκή με απαλλοτριώσεις.

ΤΑ ΕΠΙΦΟΒΑ ΣΗΜΕΙΑ

Από τα 26 τμήματα των παράλληλων εργασιών που εκτελούνται νυχθημερόν εδώ και ένα δίμηνο, στο μεγάλο αυτό «κατασκευαστικό ράλι» τα… επίφοβα σημεία στην Αχαΐα είναι αυτά όπου δεν έχει ολοκληρωθεί τουλάχιστο το ένα από τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, τα εξής:

1. Ροδινή - Λαμπίρι όπου το ενδιαφέρον έχει επικεντρωθεί στην πρόσφατη υποχώρηση του δρόμου.

2. Καμάρες - Λόγγος όπου το ενδιαφέρον είναι στο ύψος των Καμαρών.

3. Ροδοδάφνη - Αίγιο.

4. Τράπεζα Αιγίου - Ακράτα

5. Κράθι - Μαύρα Λιθάρια.

Στην Κορινθία τα επίφοβα σημεία είναι στην Λυκοποριά και το Κάμαρι - Μελίσσι όπου είναι σε εξέλιξη αρχαιολογικές εργασίες και θα πάει σίγουρα για το καλοκαίρι.

Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας Πελοπόννησος